Från midnatt till sju

Ord om kärlek, vänskap, tonårsbekymmer -livet.

Bon voyage

Publicerad 2010-11-03 17:56:50 i Allmänt,

Tog tåget till mina underbara morföräldrar igår. Idag vaknade jag med ytterst ont i ryggen efter att ha sovit djupt (och länge) på en tunn madrass på golvet. Men värt det, att vara här är ultramysigt. Gick ut på upptäcktsfärd i skogen, det var så vackert. Hösten är mycket vackrare här än hemma, överväldigande med djupa dalar, träd och bäckar överallt. Såg en ekorre och fem stora myrstackar. Som att vara i en annan världsdel. Låtsades att jag var i Kanada på hike. Inte för att jag vet hur det ser ut där men ändå. Sedan åt jag nybakade scones och broccolisoppa. Då såg jag en regnbåge utanför fönsret. Mums på livet ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela