Från midnatt till sju

Ord om kärlek, vänskap, tonårsbekymmer -livet.

Kaffe/Moccalatte/Cappuchino

Publicerad 2010-10-30 17:31:46 i Allmänt,

Tro det eller ej, jag har börjat dricka kaffe! Hur många gånger har man inte sagt "Fyfan vad kaffe är äckligt, ska aldrig börja dricka det!"? Samma saker yttrade jag mig om när det gällde te. Behöver jag nämna att jag har varit teberoende i två år? Fyra koppar om dagen, mer eller mindre. Livet hinner ifatt, smaklökarna utvecklas, åsikter ändras... eller något sådant! Nu står te och kaffe högst upp på listan istället för varm chockladmjölk.
Minns när jag, kusinen och systern tänkte vara lite vuxna och dricka en kopp kaffe under sommarlovet. Det slutade med att vi tog en varsin liten servis-kopp med en tredjedelskaffe, mjölk, tio sockerbitar och tre skedar o´boy. Vi tävlade vem som kunde dricka upp sitt först. Alla slukade sina koppar med avsmak, och efteråt så åt vi en varsin glass för att få bort den äckliga smaken. Snacka om energikick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela